Szolgáltatások

Hatékony reklámozás a digitális világban

Különböző mérési módszerek segítik a reklámügynökségek munkáját. Hiszen a megbízó ügyfeleik elvárják, hogy kapjanak valami kézzelfogható visszajelzést, elemzést is a kampányok után. A reklám ügynökség akkor végzi jól a rá bízott kommunikációs feladatokat, ha a reklámok hatékonysága eredményekben is mérhető. Ezeket az eredményeket azonban nehéz konkrétumokban meghatározni. Ha néhány esetben nem is tudjuk pontosan lemérni az adott reklám hatásait, a reklámügynökségek munkatársai tudják, hogy ez még nem jelenti azt, hogy nem volt, vagy lesz valamilyen hatása a jövőben, ami pozitívan hat majd akár a márka ismertsége szempontjából, akár az eladások növekedésében. Néha közvetlen kapcsolatot lehet létesíteni a reklám és a piac válasza között, aminek kifejezése eladási mutatókban történik. A reklám ügynökség a kommunikáció céljait kommunikációs kritériumok alapján szokta megfogalmazni. A mérés pontossága függ a környezettől és a használt kommunikációs eszköztől. De a hatékonyság és fejlődés érdekében mindig ajánlatos valamilyen formában mérni az eredményeket, mert a továbbiakra nézve hasznos adatokat szolgáltathat. Mérés és elemzés, ez a két feladatkör a reklámügynökségnél dolgozók munkakörébe beletartozik, sőt van,ahol külön szakembereket alkalmaznak, akik csak ezzel foglalkoznak.